واژگان کلیدی: تکنیک های انیمیشن سازی، محیط های مجازی/تعاملی، بازی ها، انیمیشن رفتاری، شبیه سازی، عامل مستقل، جایگزیده، تجسم یافته، واکنشی، وسیله نقلیه، فرمان، مسیریابی، تعقیب مسیر، پیگیری، طفره روی، اجتناب از موانع، اجتناب از تصادم، ازدحام، رفتار گروهی، جهت یابی، حیات مصنوعی، بداهه سازی

چکیده

در این مقاله، راهکارهایی در مورد یکی از شرایط لازم برای شخصیت های مستقل در انیمیشن و بازی، یعنی توانایی جهت یابی پیرامون جهان خود به شیوه ای بداهه وار و واقع نما، ارائه می شود.

این «رفتارهای فرمان» ارتباط چندانی با خصوصیات شیوه های جنبش و تحرک شخصیت ندارند. برای دستیابی به اهداف مرتبط بالاتر می توان از ترکیبی از رفتارهای فرمان استفاده کرد (برای مثال: بدون اینکه به موانع برخورد کنید از اینجا به آنجا بروید، این راهرو را دنبال کنید، و به آن گروه از شخصیت ها ملحق شوید….) این مقاله رفتار حرکتی را در سه سطح طبقه بندی می کند.

همچنین، بر سطح متوسطی از رفتارهای فرمان تمرکز می کند، سطح پایین تر تحرک را به اختصار توضیح می دهد، و توضیح مختصری در مورد استراتژی ها و اهداف مرتبه بالاتر ارائه می دهد.

 با خرید اشتراک امکان مشاهده لینک دانلود این مقاله را که در انتهای همین صفحه قرار داده شده است را خواهید داشت.

این مجموعه توسط سجاد امیدی پور تهیه و تنظیم شده است.

جهت نمایش و باز شدن لینک دانلود فصل اول لطفا اقدام به خرید اشتراک نمایید.

این محتوا قفل و محدود شده است لطفا عضو شوید