آموزش پلاگین Pufferfish برنامه گرس هاپر

Pufferfish

آموزش مجموعه آموزشی ماهی بادکنکی یا Pufferfish

در این دوره آموزشی رایگان که توسط سجاد امیدی پور تهیه و تنظیم شده است. سعس داریم پاگین Pufferfish را مورد بررسی قرار دهیم. تمرکز ما در ابتدا فقط بررسی مولفه ها و نحوه کار با این پلاگین قدرتمند است. سپس سطج آموزش را یک مرحله بالاتر می بریم و به بررسی تمرینات مختلف می پردازیم.

معرفی برنامه گرس هاپر:

گرس‌هاپر (به انگلیسیgrasshopper 3D) یک زبان برنامه‌نویسی بصری است که توسط دیوید راتن در مؤسسه رابرات مک‌نیل و همکاران توسعه یافته‌است. گرس‌هاپر در برنامه راینوسروس تری‌دی اجرا می‌شود. برنامه‌ها با کشیدن قطعه‌ها بر روی صفحه ساخته می‌شود. خروجی به این مؤلفه‌ها و سپس به ورودی از اجزای پس از آن متصل می‌شود. گرس‌هاپر به‌طور عمده برای ایجاد الگوریتم‌های مولد مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از اجزای گرس‌هاپر هندسه‌های دو بعدی و سه بعدی ایجاد می‌کنند. بعضی از آن‌ها انواع دیگری از الگوریتم‌ها از جمله عددی، متنی، صوتی و تصویری و برنامه‌های کاربردی لمسی را ایجاد می‌کنند. “در میان دانشجویان. راینو که ابزار مدل‌سازی مک‌نیل می‌باشد در طراحی معماری در دنیا شناخته شده‌است.

محیط گرس‌هاپر راهی مستقیم را برای طراحی بدون نیاز به یادگیری به اسکریپت فراهم می‌کند. اولین نسخه از گرس‌هاپر، به نام تاریخچه صریح در آن زمان، در اصل در سپتامبر ۲۰۰۷. منتشر شد. در واقع در مرحله آزمایشی و به صورت دانلود رایگان و بدون تاریخ انقضا ارائه شده، اگر چه یک نسخه قانونی یا آزمایشی غیر منقضی شده از rhino 4.0 یا بالاتر برای اجرای نرم‌افزار مورد نیاز است ویرایشگر براساس گره رابط اصلی برای طراحی الگوریتم در گرس‌هاپر ویرایشگر مبتنی بر گره است. داده‌ها جزء به جزء از طریق اتصال سیم که همیشه توسط گرفتن خروجی دستور و وصل کردن آن به ورودی دستور بعدی منتقل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *