الگوریتم آماده تغییر شکل موضوعات با اعمال نیرو

در این تصویر با نحوه نوشتن و آموزش الگوریتم تغییر شکل اشکال در محیط Grasshopper آشنا می شوید.

سجاد امیدی پور

تغییر فرم

معرفی گرس هاپر:

  • گرس‌هاپر (به انگلیسیgrasshopper 3D) یک زبان برنامه‌نویسی بصری است که توسط دیوید راتن در مؤسسه رابرات مک‌نیل و همکاران توسعه یافته است. گرس‌هاپر در برنامه راینوسروس تری‌دی اجرا می‌شود. برنامه‌ها با کشیدن قطعه‌ها بر روی صفحه ساخته می‌شود. خروجی به این مولفه‌ها و سپس به ورودی از اجزای پس از آن متصل می‌شود. گرس‌هاپر به طور عمده برای ایجاد الگوریتم‌های مولد مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از اجزای گرس‌هاپر هندسه‌های دو بعدی و سه بعدی ایجاد می‌کنند. بعضی از آنها انواع دیگری از الگوریتم‌ها از جمله عددی، متنی، صوتی و تصویری و برنامه‌های کاربردی لمسی را ایجاد می‌کنند. “در میان دانشجویان. راینو که ابزار مدل سازی مک‌نیل می‌باشد در طراحی معماری در دنیا شناخته شده است. محیط گرس‌هاپر راهی مستقیم را برای طراحی بدون نیاز به یادگیری به اسکریپت فراهم می‌کند. اولین نسخه از گرس‌هاپر، به نام تاریخچه صریح در آن زمان، در اصل در سپتامبر ۲۰۰۷. منتشر شد. در واقع در مرحله آزمایشی و به صورت دانلود رایگان و بدون تاریخ انقضا ارائه شده، اگر چه یک نسخه قانونی یا آزمایشی غیر منقضی شده از rhino 4.0 یا بالاتر برای اجرای نرم‌افزار مورد نیاز است ویرایشگر براساس گره رابط اصلی برای طراحی الگوریتم در گرس‌هاپر ویرایشگر مبتنی بر گره است. داده‌ها جزء به جزء از طریق اتصال سیم که همیشه توسط گرفتن خروجی دستور و وصل کردن آن به ورودی دستور بعدی منتقل می‌شود.

  • داده‌ها می‌توانند یا به صورت یک ثابت تعریف شده، یا می‌توان آن را از راینو یا یک فایل بر روی کامپیوتر وارد کرد. داده‌ها همیشه در پارامترها ذخیره شده و می‌توان به طور شناور آنها را به یک جزء به عنوان ورودی یا خروجی متصل کرد.